FANDOM

SEGA, Alex Kidd adlı maskoyunu değiştirmek istediğinde milyonlarca satacak bir oyun tasarımı isteğinde bulundu ve sonuç 1991den beri oyun dünyasını sarsan Sonic oldu. Sonic'in prototip adı Bay Dikenlifare anlamına gelen Mr. Needlemouse'tu.

Sonic ilk tasarımlarında 10 yaşındadır. Kırmızı ayakkabılar giyer, bu ayakkabılar üstünde beyaz bir çizgi vardır ve uçları üçgenimsidir. 15 yaşındaki tasarımında ise daha genç, havalı, günümüze uygun çocuksu olmayan bir görünüm kazanmıştır. Ayakkabılarında artık altın kopça vardır.

Sonic hızlı koşarken ellerini arkaya doğru tutar.

Kafasındaki dikenleri fanlar tarafından birçok kez saçla karıştırılmaktadır, halbuki normal bir kirpi gibi vücuduna bağlı olan dikenlerdir bunlar.

Sonic'in oyunlardaki genel amacı Kaos Zümrütleri'ni toplayıp Dr. Eggman'in planlarını mahvetmektir.

Bulunduğu OyunlarEdit

Sonic the Hedgehog (1991 oyunu)
Sonic ilk macerasına başlar. İlk bölüm gerçekten bir efsane olan Green Hill'dir (anlamı: Yeşil Tepe). Oyun South Island adlı adada geçmektedir. Tek karakterler Sonic ve Eggman'dir.
Sonic the Hedgehog 2
Sonic'in yeni bir yakın arkadaşı olmuştur: Miles "Tails" Prower. Sonic'in bu kişiyle nasıl tanıştığı tam olarak bilinmemektedir. En çok bilinen hikaye Sonic'e hayran olduğu, onun gibi kahraman olmak istemesidir. Daha sonra Sonic'le tanışırlar. Ona takma adı olan Tails ismini Sonic koyar.
SegaSonic the Hedgehog
Pek bilinmeyen ilginç bir arcade oyunudur. Tüm seri boyunca en fazla 2 kez gözüken Armadillo Mighty ve Uçan Sincap Ray karakterleri bu oyunda ortaya çıkmıştır. Sonic nedeni bilinmeyen bir şekilde Eggman tarafından yakalanmıştır. Üçü beraber buradan kaçarlar.
Sonic the Hedgehog 3
Yeni bir karakterle tanışıyoruz: Ekidne Knuckles. Sonic ve Tails, Angel Island'a giderler.
Sonic & Knuckles
Sonic ve Knuckles adına bir oyun.
Sonic CD
Amy Rose adlı karakter ortaya çıkmıştır. Amy daha bir çocuktur. Yemyeşil olan garip bir gezegen (Little Planet, dünyaya bağlı büyük bir top gibi durmaktadır) metallerle kaplanmıştır. Metal Sonic de ilk kez bu oyunda ortaya çıkmıştır. Sürekli Amy'i kaçırır.
Sonic Spinball
Sonic'in zıplarken dönüyor olmasından esinlenilmiş bir oyun.
Sonic 3D Blast
Sonic 3 boyuta geçiyor. SEGA'nın başka bir oyunu olan Flicky'deki kuşlar Sonic'in dünyasına aktarılmıştır. Sonic bir ortamda, 2 bölüm boyunca kuşları toplayarak ışınlayıcı kilitlerini kırar, 3. bölümde ise boss olarak Eggman'in farklı makinelerini yener. Gerçekten ilginç bir oyundur.
Sonic Drift
Yarış oyunu.
Sonic Drift 2
Yarış oyununa sequel.
Sonic Chaos
Sonic ve Tails, Eggman'dne önce Kaos Zümrütleri'ni toplarlar.
Sonic Triple Trouble
Sonic ve Tails'ın başı üçlü bir belaya girer. Eggman, Knuckles ve Fang tarafından belaya girer.
Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
Cameo.
Sonic Blast
Pek bilinen bir oyun değildir. Sonic ve Knuckles, 5 Kaos Zümrütü toplarlar.
Sonic the Hedgehog Pocket Adventure
Sonic Advance
Bir GameBoy oyunu. Sonic, Cream'in annesini kurtarmak için bir maceraya çıkar.
Sonic Advance 2
Sonic Advance'e sequel.
Sonic Advance 3
Sonic Advance trilojisini tamamlar.
Sonic Rush
Yeni bir karakterle tanışırız: Kedi Blaze. Başka bir boyuttan gelmektedir.
Sonic Rush Adventure
Sonic Rush'a sequel; ancak bu sefer daha çok Rakun Marine'in adada mahsur kalışına odaklanılmıştır.
Sonic the Fighters
Sonic zümrütleri toplamak için diğerleriyle dövüşür.
Sonic Battle
Sonic R
Eski ve kısa bir koşu yarışı oyunu.
Sonic Shuffle
Kutu oyunlarından esinlenilmiş bir oyun.
Sonic Pinball Party
Sonic Adventure
Sonic ve arkadaşları genç bir görünüme girerler ve birçok yeni karakter ortaya çıkar. Sonic'in oyundaki genel amacı Eggman'den önce Kaos Zümrütleri'ni toplamaya çalışırken hepsini kaptırınca ortaya çıkan Müthiş Chaos'u yenmektir.
Sonic Adventure 2
Sonic yeni bir rakip kazanır: Shadow the Hedgehog. Görünüşlerinin benzemesi yüzünden hükümet Sonic'i hapsetmek ister. Sonuçta Sonic ve Shadow dünyayı beraber kurtarır.
Sonic Heroes
Sonic, Eggman'in planlarını bozmak için Tails ve Knuckles ile Takım Sonic'i oluşturur.
Sonic Riders
Hava kaykayları yarış oyunu. Sonic'in genel amacı Jet'in takımını yenmektir.
Sonic Rivals
İki kişilik koşu yarışları. Sonic arkadaşları Tails ve Amy gizemli bir şekilde kartlara dönüşmüşlerdir. Sonic onları kurtarmak için maceraya başlar.
Shadow the Hedgehog
Genelde Shadow'u kendi tarafına (iyiler tarafı) çekmeye çalışır. Bazı bölümlerin pozitif görevlerini yönetir.
Sonic Rivals 2
Sonic ve Tails gizemle kaybolan chaolar hakkında araştırmaya başlar.
Sonic Riders: Zero Gravity
Sonic the Hedgehog (2006 oyunu)
Sonic, Eggman tarafından kaçırılan Prenses Elise'i kurtarır.
Sonic and the Secret Rings
Sonic, Shahra tarafından bir hikaye kitabının içine büyüyle çağrılır.
Mario & Sonic at the Olympic Games
Sonic takımı ve Mairo takımı olimpiyat oyunlarına katılır.
Sonic Adventure DX: Director's Cut
Sonic Adventure'ın remakei.
Sonic Adventure 2: Battle
Sonic Adventure 2'nin remakei.
Super Smash Bros. Brawl
Alakasız bir şekilde Nintendo karakterleri arasında oynatılabilenler arasına katılmıştır.
Sega Superstars
Sega Superstars Tennis
Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood]
Samba de Amigo (Wii)
Cameo.
Sonic Unleashed
Sonic, Eggman yüzünden bir kurtadama dönüşür. Chip ile tanışır ve dünyayı gezerek Kara Gaia'yı yener.
Sonic and the Black Knight
Sonic yine bir hikaye kitabının içine girer. En sonunda anlaşılır ki gerçek Kral Arthur, Sonic'tir.
Mario And Sonic At the Olympic Winter Games
Sonic & SEGA All-Star Racing
Yakında çıkacak bir yarış oyunu.
Project Needlemouse
Adı kesin olmayan bir oyun. Eski zevki geri getireceği en büyük dedikodulardan biri.

KişilikEdit

Sonic; oldukça alçak gönüllü, yardım sever ve maceraperest birisidir .Sonic'e "rüzgar gibi" denildiği görülmüştür. Sonic chili dog'ları çok sever.

Zayıf YönlerEdit

Sonic, suda kalamaz. Daha doğrusu uzun bir süre kalamaz. Oyun tasarımcıları kirpilerin suya konulduklarında çıkamadan yüzdükleri görmüştür. Bu yüzden de Sonic'in kişiliğini buna göre suya girmekten değil oradan sonsuza kadar çıkamamaktan korkmaya ayarlamışlardır. Sonic gerçek bir kirpi etrafındaki şeylere tutunarak çıkmaya çalışır.

Özetle İlişkilerEdit

Tails: En iyi arkadaş.Kareş gibiler&nbsp
Knuckles: Hem en iyi arkadaş hem rakip.
Amy: Ona aşık olan kişi
Shadow: Rakip.
Silver: Eski rakip &nbsp

Dr Eggman:Düşman

Chaotix:Dost

Cream ve Big:Dost

Kısaca Eggman ve Black Arms'ı sevmeyenler dostu,Eggman,Metal Sonic gibi kötülerin düşmanı

TransformasyonlarEdit

Super Sonic
En çok kullanılandır. Çoğu oyunun sonunda bu forma girer. Bu forma girmesi için 7 zümrüte de ihtiyacı vardır. Deri rengi sarı, gözleri kırmızıya dönüşür.

Dark Super Sonic

Hyper Sonic

Hyper Shadic

Darkspine Sonic
Sonic and the Secret Rings'de ortaya çıkmıştır. Deri rengi koyulaşır ve arkaya doğru 2 beyaz çizgi oluşur. Göz bebekleri yok olur.

Excalibur-Sonic
Sonic and the Black Knight'ta ortaya çıkmıştır.

Werehog Sonic
Sonic Unleashed'teki kurtadam formu.

TriviaEdit

  • Sonic'in onuruna isimlendirilmiş Sonic hedgehog adlı bir DNA takımı vardır.
  • Sonic'in değişik bir ayakkabı giydiği tek oyunlar Sonic Adventure 2, Sonic Riders, Sonic Riders: Zero Gravity ve kurtpi formundayken Sonic Unleashed'tir.
  • Tüm seride en çok transformasyonu olan karakterdir.
  • Çok garip bir şekilde Sonic kendi oyunu bile çıkmadan önce Rad Mobile adlı bir oyunda cameo yapmıştır.
  • Sonic Adventure 2'de Sonic'in gözkapakları şeftali rengidir.
  • Sonic'in ayakkabıt abanı birçok kez değişmiştir. Genelikkle gridir ve çizgilidir.
  • Sonic aslında tavşan dişli tasarlanmıştı.
  • Darkspine Sonic, Excalibur-Sonic ve Werehog Sonic formlarına girmeyi Sonic istememiştir, zorla girmiştir.

Ailesi Edit

Ailesine dair bilgi yoktur.

Also on FANDOM

Random Wiki